Derfor skal du bruge et CRM-system i din fotovirksomhed

Er du netop startet op som selvstændig fotograf, eller drømmer du blot om at gøre det i fremtiden? Så har vi et rigtig godt råd klar til dig: Du bør investere i et godt CRM-system. Og hvorfor så egentlig det? Svaret på det får du her i artiklen, så læs med.

Fasthold dine kunder i din fotovirksomhed

Du er garanteret en utrolig dygtig fotograf. Ellers var du næppe endt på vores blog, og du havde sikkert heller ikke valgt at gå hele vejen og blive selvstændig fotograf. Én ting er dog at hoppe ud i det nye liv som selvstændig, og noget helt andet er at gøre det med succes. Hvis du virkelig vil gøre det godt med din nye fotovirksomhed, så skal du evne at fastholde dine kunder. Det gør du lettest via et godt crm system, da du dermed får sat din kundehåndtering i system.

Skaber overblik over alle dine kunder

Et CRM-system er et kundehåndteringssystem. Det er her du indtaster og slår op blandt alle dine kunder i din fotovirksomhed. I gamle dage blev alt data om virksomheders kunder gemt i fysisk format, og det førte til bunker af papirer, samt ikke mindst overfyldte ringbind. I dag håndteres det langt lettere via et CRM-system. Man kan endda tilgå sit kundehåndteringssystem uanset hvor man befinder sig, så længe man investerer i et cloudbaseret system.

Gør det du er bedst til

Som selvstændig fotograf er det vigtigt, at du investerer alt din tid i virksomheden på det der virkelig betyder noget. På det du er bedst til. Vi taler naturligvis om at tage billeder. Drop derfor de gammeldags kundehåndteringssystemer, og investér i stedet i et smart og moderne CRM-system i stedet.

Husk i øvrigt til sidst at få markedsført din nye fotovirksomhed. Det er glimrende at slå dørene op for din nye forretning, men det er vigtigt også at få den markedsført.