Når man starter sin egen virksomhed som har med fotografering at gøre, er det oftest sværest at lande den første kunde. Efterfølgende fungerer det ligesom de fleste andre business, og man kan ud fra den første kunde opbygge sit klientel. Kunderne snakker sammen med venner og familie, og man får lige så stille og roligt udvidet sin kundekreds. Det at man stille og roligt udvider sin kundekreds, gør også at man kan vokse i takt med sit firma. I stedet for at starte med at have 100 kunder som man skal presse ind i sit skema fra start af, lærer man hvordan man skal afsætte tiden til flere kunder, og hvor meget det kræver af en. Så man nemmere kan administrere det. Man skal heller ikke købe et kamera og forvente at tjene penge fra dag 1. Man skal følge med på de sociale medier og vide hvordan markedet ser ud, og vide hvad der er fokus på fra kundernes side af. Man skal også være forberedt på at investere mere tid end normalt ind i sit eget firma. Søsættelsen af projektet er det vigtigste og man står selv til ansvar for at pengene kommer ind.